Alla inlägg under december 2010

Av linda - 31 december 2010 01:15

Dax att skriva de sista inlägget för i år, helt sjukt att hela 2010 har paserat, kan inte förstå det riktigt.


Ett axplock av 2010, lånade hem Allan Brallen världens gos kille, saknar honom jätte mkt, lånade ut Tova o Bellona o Benita på foder.

Lånat hem söta Lillan som jag  nu tyvärr måste lämna tillbaka.


Jobbat hos ove, på valvet, på Aurora, på Torven och nu hos Pärra o Bea :)


Jag har hunnit vara till Tunisien med Mli,

Jag har varit till sälen/stöten med pappa o anette


Jag har varit ute på hemliga äventyr kommer aldrig att glömma en viss resa till ...... :)


Jag har varit på min första Siljarocken, som va sjukt rolig.

Jag tillbringade midsommar i junsele som vanligt med dom bästa


Jag har haft turen att få ha min goa vän Camilla boendes här :)


Till de tråkiga delarna hör att jag har mist en vän pg svek :/


Annars har faktiskt 2010 varit ett blandat år me med och motgångar, jag har varit glad, jag har varit lessen. Jag har skrattat och jag har gråtit..


Jag är fortfarande kär i dig...


mycket har hänt och mer kommer att hända..


2011 nu är jag redo för nya äventyr, jag önskar att de blir ett år med mycket trevliga överraskningar, ett år då alla mina nära o kära få leva friska o lyckliga, hoppas de blir ett år med mycket skratt..


Tack alla som gjort 2010 värt att minnas, nu laddar vi för 2011   



Av linda - 27 december 2010 21:31

Har en konstig kännsla i kroppen, känns som om något kommer att hända, men jag vet inte vad :/

hoppas den försvinner snart, gillar inte när mysko kännslor kryper på.


Annars är mitt allmäntillstånd förvirrande, typ som ett sudoko som de fattas en siffra i, trotts att allt ser rätt ut så är det något som inte stämmer :/


Vet inte hur jag ska få ihop allt, eller hur jag ska göra me saker o ting..


Tiden är knaper..


mina hästar ser iaf ut som isbjörnar så dom klarar nog en ny istid påtal om annat haha pajen är ju såå sööt när hennes öron ser ut som en stor hårboll o elpha ser ut som en sån här långhårig ko fram på halsen ;) läckra djur man har :P


näe nu ska ja krypa till sängs o fundera på va man ska göra me livet..


känner mig så sjukt insperations lös igen


Gonatt

Av linda - 26 december 2010 19:03

Veckan i fjällen, sälen/stöten blev kanon fick hyffsat väder så de blev backen varje dag:) hem igår o jobba på valvet, kom riktigt bra me folk, roligt!! :)

Idag blev de årliga julmiddagen me momma. men nu äre nog me julmat fy fasen va less ja är på skinka, sill, kötbullar kalvsylta o allt som nu finns. tur jul bara är en gång om året :p


Trist bara att komma hem till ett hus utan vatten, jävla kyla ha gjort så de har frusit :/


då va julen över dax att sikta på nyår, och ett nytt år.. vad kommer hända? de är frågan de..


Av linda - 18 december 2010 11:31

Dax att styra kärran mot sundsvall för att försöka hitta lite julklappar, vilket inte brukar vara de lättaste :/ varför kan folk inte bara säga  vad dom vill ha så skulle de ju bli så mkt lättare :)


nu ser de ut som om camilla börjar bli redo för avfärd så dax att skynda så man kommer hem till kvällen för man vet aldrig vad som händer då :P


Ha en trevlig dag alla goa gla vänner :D

Av linda - 13 december 2010 15:04

Tänk att sverige nu kan erbjuda alla typer av upplevelser.

Vilken jävla tur att självmordsbombaren inte riktigt lyckades me sin plan, för planen måste ju ha varit att fler skulle ryka med, för de är väl de som är tanken med att offra sitt liv på ett sådant sätt, att man ska offra sitt för att döda andra.??!!


att vi har haft ett självmordsbob attentat, är för jävligt, men de kommer väl inte som en chok egentligen, med tanke på att sverige har så mycket invandring så kommer vi väl inom snar tid vara indragen i krig.


Jag har verkligen inget imot invandrare de vill jag påpeka tydligt..


Men på något vis känns de som om det inte är nyttigt att blanda så mycket olika typer av människor från så olika bakgrunder i ett så pass litet land som sverige, de är väl egentligen inte konstigt att det uppstår konflikter.


Konflikter är grunden till krig..


Hoppas att detta inte är början till något.. men som han sa i sitt medelande dax att offra sig, man inte skulle vara rädd för fängelse eller döden utan ta sin kniv om det var de enda för att visa att man inte tar förnedringen mot sin profet längre..


Hoppas människor med sånna tankar tänker ett steg längre innan de utför dåd som detta.

Världen behöver fred, inte mer krig..


man ska vara tacksam för att få bo i ett sådant vackert lugnt land som sverige!


Av linda - 9 december 2010 22:58

Då var man åter i helgum igen :) haft en spännande vecka :)

Nu ska jag tänka så de knakar o sen ska beslutet komma :D


Känns spännande, roligt o lite läskigt gott o blandad me andra ord ;)


I morron vill ja kalasa för nu är ja kalas sugen till tusen :D kanske bäre i väg en sväng till bästatast jönsel om man har tur :)


Ha inte sovit mkt alls de senaste dygnet..

Nattinatti

Av linda - 5 december 2010 23:29

Nu drar jag... men ja återkommer på torsdag :) ska iväg på lite äventyr


Har hjälpt mamma att flytta i kväll, i natt är första natten för henne o Rayo i hennes nya bostad, hoppas prinsen kommer trivas..


camilla o johanna är jätte snälla som vill ta hand om mina fyrbenta vänner medans ja åker iväg en sväng:)


Hoppas jag hittar dit ja ska, men de ska nog inte vara så svårt.


Näe natti natti mina goa glaa vänner

Av linda - 1 december 2010 22:24

Känns att man ha legat på lat siiaa ett tag för ja blir sjukligt trött av normala arbetsdagar, men de är sjukt härligt att jobba igen :)


Men ja gillar inte dessa kalla dagar.. :/ mina hästisar får vila, känns inte snält mot varken dom eller mig att ut o jobba i - 15-20 grader :(


Nu blire en te me cammomilla, sen ska här duschas Linda luktar lite som en kossamu :P



Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards