Alla inlägg under april 2011

Av linda - 22 april 2011 22:48

Förra året va ja strandsatt på toksiaa den här dagen, i år är ja klokare :P eller så kanske de beror på att man jobbar, men i morron är ja bra sugen på att ta en sväng till grann kommun :) om de finns en frivillig chaufför så ring gärna :)


skulle egentligen jobba i morron oxå, men blev ledig vilket känns ganska skönt faktiskt :)

efter jobbe idag blev de påskmiddag hos pappsen, men ja lyckades komma en timme senare än alla andra, men de gick bra de me dom hade varit snäll o lämmnat lite mat till mig :)


sen rockade vi fett som anette säger :P anette har nämligen med sig en stor 2 kg rockring, lätt som en plätt står hon där med världens höft moves o rockar, kan väl inte vara så svårt tänker en annan, men kyss mig i arsle!! helvete va svårt de va, minns inte att de va så svårt när man va liten o rockade me som små polckagris färgade ringarna... måste öva så man kan klåå henne , men de bli svårt  :/


näe nu blire natti natt så man orkar me morron dagen, undra vad den kan ha att bjuda på :)


Glad påsk på er alla :)  

Av linda - 19 april 2011 22:14

Först blev de lite jobb, sen iväg till sjukgymnasten för att försöka lokalisera mina konstiga domningar o stickande kännsla i h arm, förhoppningsvis är det bara nerven som trasslat in sig i musklerna, pg ensidigt arbete hur hon nu kan påstå de:P ja som inte ha stretchat en muskel på flera år och alltid lyfter fel och bara tar i me h sida, opps... kanske just de som är felet.. :p


men ha ja otur så kan ja ha ett diskbråck i nacken vilket inte alls skulle vara nå trevligt.. :/


På väg till solle idag fick ja nästan en hjärtinfarkt oxå, råka köra liite för fort där de va 70, så hoppa de ut en gubbe bakom ett lastbilssläp.. shiiit polisen med laser.. såg hur körkoretet fick vingar.. men sjukt nog hade jag världens tur dom hade förmodligen precis kommit dit så patrullen som stoppar oss fartsynadare hade inte hunnit ställt sig på plats.. phuu!!


Ja o johanna hade varit ute på en tur me våra vackra springare, str i stalle o borstar mayas ben när hon pang bara nockar till mig me bakbenet...


trilla på baken rakt in i väggen kännde hur pulsen pulserade över v öga camilla tro ja blivit sparkad för hon hörde en smäll men kan konstatera att mitt ögonbryn sväller o blir blott på en gång...


så nu ha ja suttit me en frusen kebbab kor´v bit o försökt kyla men ja ser förjävlig ut o de stramar o pulserar på bra...


VILKEN DAG ... dax att sova nu kanske innan de händer nå mer!

Av linda - 12 april 2011 13:05

jag älskar att jobba men ibland är de sjukligt skönt att få vara ledig o spendera lite pengar på onödiga saker :P


Efter helgens jobb blev jag ledig i går och idag, blev en tur till Birsta i går me Mli, pengarna blev kvar där men med oss hem fick vi massa fina saker :)

Även Maya har fått lite nya grejer, så himmla trevligt när man handlar me presentkort ;)


Vi passade även på att hälsa på Emma o söt felix en sväng, shiit va grabben ha växt sedan ja träffade honom sist ! Nu kan han ju dadda språket på riktitg o gå om han får hålla i sig, han brummar på me leksakstraktorn, men ja försökte förklara för honom att leksakshästen ÄR ROLIGARE ;)


Ha varit upp o grattat broder nu bli de en sväng till stora staden för att inhandla hästmat och sedan hem o rida :) Härlig dag !!


Ha en trevlig dag alla goa glaa :)

Av linda - 7 april 2011 13:33

Dax att skärpa sig!! Jag har blivit världens sämsta människa på att uppdatera denna blogg, måste skylla ifrån mig på mitt upptagna liv :P


Jobbet o hästarna tar upp i princip hela dagen så ja hinner inte riktigt me uppdateringen längre..


Men nu ska ja försöka klämma in någon min om dagen så ja inte tappar mina trogna läsare :)


KIM ja vet ja är dålig på att ta kort o lägga ut på mina bajamaya, men ska försöka bättre mig på den fronten oxå :)


sedan förra uppdateringen ha ja hunnit kalasa både i junsele o i sollefteå, ja ha hunnit fylla år, ätit massa tårta, bakat kaker, ridit mina underbara hästar, blivit bjuden på middag av mina goa vänner, åkt barn kundvagn en sådan me en plastbil i ett parkeringsgarage, varit lite arg o varit jätte glad  o jobbat:)


som ni ser ett fullspäckat schema har de varit :)


nu kikar ja på när camilla springer runt me en torskfile förpackning o säger att tandläkaren ha skurit bort hennes tandkött ;) stackars milla!!


Världens sötaste lamm har fötts, lilla esterella, funderade skarpt på att sno me mig henne hem :) varför skaffa barn när man kan skaffa ett lamm? ;)


Nu ska ja traska ut i snösliskslask vädret me en bit tårta till mormora, snällt barnbarn som jag är :)


Lista över mina födelsedagsklappar kommer här oxå för den som är nyfiken, lika bra att skriva ner den för snart ha ja glömmt bort va ja fick, minnet är bra men kort :P


Linda 21 år 2011- 04- 06


Sängkläder

fleecefilt

ridvantar

presentkort på hööks

martingalstropp

jucepress

ljuslyktor

skjorta

strumpor

kaffekvarn

kokkaffe panna

tårta

bebismugg me en finsk 8.5 %  öl i

massa Go dricka

Middag me brudarna


Hoppas ja inte glömt något nu :)


på återseende !! ;D



Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards