Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Vilket yrke är menat för mig?

Av linda - 15 januari 2010 12:09

De känns som om jag hela tiden går runt med en inre stress och oro över framtiden, jag som inte ens gillar att planera framtid, hatar när man bara blir besviken och inget går som man vill   men ibalnd är man ju illa tvungen att ta tag i framtiden ändå.


Jag känner mig som ett stort frågetecken vet inte riktigt vad ja ska göra, många funderingar kretsar just nu kring skola och utbildning.

Jag vill verkligen bli hippolog, att få jobba med människor och hästar är ju drömmen, men finns de någon arbetsmarknad för de? i dessa tider måste man ju även tänka på de, andra yrken som jag skulle kunna tänka mig är polis, kanske psykolog för ja tycker de verkar intressant, men många säger att man själv blir instabil av de så de är ju inte så bra, skulle även kunna tänka mig att ta lastbilskortet men då kommer ju nästa problem där och de är att jag inte kommer våga köra på vintern.

Så vad faan ska man bli?? dagarna rusar iväg, och kommer inte tillbaka jag måste sluta vänta och ta tag i saker,en utbildning är ett måste men vilken??

 

Ska jag ge upp drömmen om hippolog och satsa på annat?

Vad ska man utbilda sig till?? vart finns de vinnande konceptet??  

 

Ja får panik, tiden går ju i racer, snart sitter jag här är 30 och har fortfarande inte kommit någon vart,

herregud, man måste ju skaffa familj och barn och allt men när ska man ha tid med de???


ibland önskar jag verkligen att man kunde köpa ett framtidskit, med man hus barn och jobb, så slipper man ju anstänga sig över att fundera så mkt...


http://www.youtube.com/watch?v=yMt65H8eeXs   

 
 
Emma

Emma

15 januari 2010 12:54

Polis tycker jag att du ska satsa på, då kan du ju alltid åka utomlands ett tag och jobba som ridande polis =)
När kommer du och hälsar på mig?? Vore kul om du kom hit och fikade och surrade bort några timmar nån dag =)

http://emmagrelsson.blogg.se

 
Ingen bild

Bloggläsare

16 januari 2010 12:11

Jag röstar på polis. De kan man plugga distans oxå :D

 
Ingen bild

kim

16 januari 2010 12:18

Haha Framtids kit!! de skulle va mitt svar på livet .
Ok nu kommer dit svar på livet håll i dej! :

Hippolog, vad är de just du vill ha, som du får av hippolog utbildningen? Kunskap och erfarenhet givet av de mycket duktiga människor som utbildar er där? Bli en mycket mycket bra ridlärare?
Det kan du få ändå tror jag, alla sveriges duktigaste hästmänniskor är nog inte anställda på Strömsholm. Dom finns nog där ute och flera är nog villiga att samarbeta med även med dej.
Sen när man då ska söka jobb som ridlärare, så visst är det en mycket talande titel för arbetsgivaren att du är utbildad hippolog, men dom ger dej nog chans ändå att visa vad du har.= Kunskap och känsla för häst och människa ekipage. Vilket du inte absolut behöver strömsholm till för att utvecklas och skaffa erfarenhet.
Strömsholm/nån annan super hästutbildning är jätte bra för där ligger hela paketet planerat och fullpackat med hästar, scheman, ridhus, vänner i samma situation, jätte bra lärare allt i ett och i det effektivaste sättet att få dej superutbildad .
Men, jag tror att de går att komma upp på de berget ändå.

Ta lastbilskortet nu, och ha de som mål och fokusera ba på de ett tag. När du nått det målet så är du redo för nästa. Samtidigt som du kan känna dej lugnare då du vet att du har en bra grund till nå jobb, medans du klättrar på berget mot ett större mål.
Och köra på vintern ska nog gå bra, du måste inte köra timmer eller fjärr, då du kan hamna på inte allt för bra underhållna vägar.
.................. lek me mej nästa helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 29 februari 2012 11:53

Åter igen har de gått flera månader sedan  ja va in och skrev något här, funderar på att ge upp denna blogg och börja på nytt igen, förstår att man inte har några läsare kvar när man är så seg som jag..   De har hänt ganska så mkt sen senast, rol...

Av linda - 21 november 2011 20:14

ja kände dig inte, men jag vet vem du var.. Kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt de är för dina nära o kära... Att ryckas från livet bara 24 år gammal är inte rättvist..   När man hörde en 23-24 årig kille död i bilolycka i forse/granin...

Av linda - 15 november 2011 22:10

På väg hem från Ullared fyra tjejer = fullpackad bil ja o Kim delar säte :p vi hängde tre st på takboxen för att få igen den.  Som vanligt blev pengarna kvar där men mkt grejer ha vi med hem :) emma o Tessa ha haft barna födande lektion för mig o Kim...

Av linda - 10 november 2011 22:21

Ha percis varit ute på en månskens ritt med min kära häst maya, månen är en uppskattad ljuskälla, förbaskat härligt att faktiskt se vart man rider för en gångs skull :P Längtar till den dagen då man har en belsyst paddock, eller när man vunnit 130 ...

Av linda - 8 november 2011 22:29

inser att ja faktiskt inte har en aning om ja stavar min rubrik rätt, inte så ofta man använder ordet susspensoar, men ni förstår säkert vad ja menar ändå :P   Ja o brudarna kim o mli drog till Junsele på halowen kalas i lördgas, som vanligt triv...

Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards