Alla inlägg under januari 2010

Av linda - 14 januari 2010 15:59

Nu har tjejen varit här och propvridit tossi, de gick riktigt bra, så nu skulle hon hem och fundera och sen höra av sig, så nu hoppas jag verkligen att hon vill låna henne, för hon verkade super gullig och gården som hon har verkar oxå hur bra som hellst så allt verkar verkligen kanoners


Tova skötte sig riktigt bra och visade upp sina bra sider, men även dåliga som att "buffa" me huvudet och så men alla som är van hästar vet ju hur buffli dom kan vara men att de är ju som inget större problem :)


Annars gillade hon hennes temparment och hon tyckte inte att hon var tjockare än hästarna hon hade hemma så de är ju bra      min underbara Toss som jag vill ska komma till den bästa   Hon är ju faktiskt hur trevlig som hellst, hade jag mer tid och plats skulle hon få vara kvar, men att få ha en häst hemma som man kan tävla med är oxå väldigt roligt och då känns de ju bättre om Tossi får bo hos någon som vill ta ut henne i skogen så hon oxå få vara lycklig och inte bara komma ut på någon ridtur i veckan när matte har tid.


Medan jag var ute med Anja och Tova så passade mli på att baka en super god   sockerkaka som vi fickade sen när vi kom tebaka, därför tycker jag att mli ska få en belöning hon ska få önska dagens låt och de blev   

http://www.youtube.com/watch?v=M3-x5SqwMSA&feature=related


Och självklart så duger ju inte gaga själv utan mli gillar den här versionen bättre, hennes ord min lag    haha

Av linda - 13 januari 2010 23:18

mitt tredje ben ringde till míg igår och jag kunde riktigt höra hur hon flirtade med mig genom telefonen, så vad kan hon vilja nu??

jo hon ville byta en underbar middag mot skjuts till stan haha och linda tackar ju aldrig nej till mat   


middag blev dock en aning senare än beräknat, började väl äta vi 22 haha men de var mysigt och de var super gott :D


min "kotte" hade lagat pepparfile´me gräddsås och klyftpotatis   

vi hade tända ljus och allt, så de var ju riktigt romatiskt    hahaha


Förutom aytt äta så har jag varit i lagårn varit till stan där vi även hann med en fika med pappsen och sen hem och surra/titta på när hovslagarn gjorde sitt arbete va väl i stallet från typ 5 till 21 :P

Mli passade på att städa bort julen medans jag var ute och inte kunde kommentera något ;)


Nu ska vi fortsätta dansa loss till the baseballs   

http://www.youtube.com/watch?v=wU4uJUZHVJM

Av linda - 12 januari 2010 16:09

Stavas miljonär med ä eller e mån tro de är frågan.

Drömde iaf i natt att jag vann 2 milj på en tv triss, fatta om jag var besviken när jag vakna   


jag hann i alla fall bränna en hel del pengar i drömmen, jag byggde ett nytt stall och ett ridhus, köpte mig en ny hoppehäst, åkte till sundsvall och inhandlade en appel dator, en ny soffa och en skoter och sen drog ja utomlands haha


Linda vet hur man bränner pengar!!   Kanske är tur att jag inte har några:P


åter till verkligheten, idag har jag gjort lagårn. fixat mina egna hästar, varit till långsele och bränt pengar på mat, tänk om man kunde slippa äta då kanske jag skulle kunna bli rik en dag ;)

sen när jag va påväg hem skicka bästaste grannen sms och undra om ja vuille komma över på en fika, så jag och richard gick dit och åt macka och semla :D

aja baja linda inte bra med semmlor, men man kan ju inte tacka nej när någon bjuder  


efter de hjälpte ja richard igång me lastbilen med min super duper bil :D älskar mitt nya batteri:)


Nu ska jag snart byta om och åka till lagårn igen, sen i kväll dyker honey upp :)


Av linda - 11 januari 2010 13:10

Jag vill ha en bärbar dator, hittat en som jag blev kär i och som jag kommer ha råd med efter några månaders slit, men så var den slutsåld  attans!!


De blev bio igår :) kanalkungens hemlighet, den var ju sisådär måste jag medge, lite töntig ibland, känndes nästan som ett branprogram, men andra stunder va den riktigt rolig så den funka :)

Hann precis lagomt hem till johan falk gsi som var riktigt bra en aning bättre än kommisarien och havet eller va klåån den hette :P


Killar, ja vad ska man säga. Ibland är dom bara så genomskinlig haha

Men de är ju roligt att du hör av dig iaf  efter en lång tids tystnad ;)


Nu ska jag ge mig själv en spark i baken igen och gå ut o mocka, jag förstår inte varför jag alltid ska skjuta upp de, men sån är jag kan jag skjuta upp ngt så gör jag de :)


i går när jag satt och bläddarde i ett block hitatde jag en "dagbok" gjord av mig mamma och kim från 2006 när vi var på semester, fy faan va jag saknar den tiden, Tiden då jag forfarande hade en "riktig" familj, tiden med semestrar runt om i sverige, de var den sista semestern jag va på och den var helt underbar :)


Kim du måste läsa den där stog de allt ifrån snygga slussvakatare till Lindas paul walker haha åsså om rättningsförsöket på "puttifrån korve" haha   


vissa saker här i livet saknar man mer än andra och vissa minnen vill man bara sudda ut....


dagens låt som jag börjat gilla http://www.youtube.com/watch?v=yjB0UfviG_U

Av linda - 10 januari 2010 15:42

I kväll blire kanske bio, de är götakanal tre som går, men har inte riktigt bestämt mig än.

idag har ja varit seg, kom väl i säng runt fem i morse efter att ha jobbat, så dagen har varit lite segare än vanligt, men nu ska jag ta mig i kragen och gå ut och mocka :)


Bytte hage på mina tre busfrön i går, Tossi benita och bellona och kors i tak men dom var i hagen när jag skulle ta in dom :D   till dom :D


På torsdag kommer en tjej och ska provrida tova så får se hur de går :)


Näe nu ska ja ge mig själv en spark i baken så de händer ngt!!

Av linda - 9 januari 2010 14:47

Äntligen börjar minsugraderna att bli lite varmare, är nu bara -15 så nu kan man ju till och med vara ute :)


Var iväg på ovanmons revy igår som hette "otäckt" haha inte för att namnet stämmde så bra in på själva revyn men men :P den var iaf väldigt rolig:)


Jag blir nästan sugen själv på att vara lite kreativ och försöka mig på de omöjliga att få Helgums borna till att göra något liknande, de ger ju en grym sammanhållning, vilket verkligen saknas i den här bygden.


Här känner man knappt sin granne, vi borde göra mer saker tillsammans och liva upp stället, några ideér jag har är brännboll och grillkvällar på sommarn, varför inte en 5-kamp sörsia mot norrsia osv, Finns de ingen fler kreativ person där ute med aknytning till Helgum som vill hjälpa mig att sparka igång ngt, skulle ju kunna bli hur roligt som hellest.


fler skulle säkert flytta hit om de visste vilken sammanhållning som fanns i bygden, men nu förstår jag att man väljer att flytta ifrån ist eftersom sammanhållningen inte är på topp :(


I kväll blire jobb, min snälla napprapat ska låna ut sin motorvärmarpltas till mig så jag får förhoppningsvis igång bilen sen :)


wimsingt har vare jätte gullig och bränt the baseballs åt mig så nu poppar jag för fullt, blir ju till o med sugen på fest " de du mli, torrisen linda är inte så torr"

Av linda - 7 januari 2010 09:20

Jag ville verkligen inte kliva upp ur sängen i morse, sov med två täcken i natt och när jag stack ut tån i kl 06.30 då kändes de verkligen för jävligt jobbigt att kliva upp, men så jäkla kallt ute var de ju ändå inte, hade bara - 29,9 grader, så de va ju ändå ganska varmt, ove hade - 33 nerer hos sig.


Ok jag gillar vintern men nu kan de fan få bli sommar och + 30 ist :)


Ska försöka mig på konsten att åka till stan idag, även prinsen ska få följa med och träna sina city kunskaper ´me choozan :)


men först blire frukost och utfodra hästapollarna som idag får stanna inne :)

Av linda - 6 januari 2010 16:23

Året har startat med att jag har blivit en Glee nörd, har börjat föjla repriserna nu och är helt FAST!! haha

Jag o kim har spelat in en massa reklam filmer haha Loreál, Neseril och en träningsvido bl.a haha we are going to be a moviestar   


Sen försökervi att bli lite fit   vi anstränger våra stackars muskler så att mlölksyran sprutar ut genom porerna citat av kim ;)


ja de var lite av vad de nya året har erbjudit så långt :)


Jag har även hunnit jobbat med    och   människor haha jag älskar dessa små smilisar blir ju som en hel rebus då :D


Jag och mli har även kommit på att jag ska börja blogga om partipps hahah

coming up..

Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards