Alla inlägg den 5 januari 2011

Av linda - 5 januari 2011 23:01

Jag HATAR att fatta beslut, önskar att någon annan kunde göra de åt mig..

Min hjärna jobbar på högvarv, tankarna snurrar om o om igen.... ska jag åka eller inte åka..


Nu ska här avslöjas... Jag har blivit erbjuden ett hästskötar jobb i norge, hos en super trevlig hoppryttare med jätte fina hästar, jobbet skulle innebära att man skulle få komma i kontakt me jätte fina hästar resa och uppleva mycket..

Allt verkar kanon, de är provjobbstid först på 2 månader, sen anställning så länge man vill i princip..


Tillsaken hör att jag har även fått fast jobb här hemma nu, hos en bonde cirkus 3 km från mig, jag trivs jätte bra där, vi är ett härligt gäng som jobbar..


Mitt mål här i livet är inte att bo i Helgum forever eller att jobba me kossor, jag SKA bli hippolog en vacker dag, jag VILL stå och hålla lektioner de är MIN RIKTIGA dröm, ja vill bo på en fin gård där jag trivs..


Men innan dess vilken väg ska jag ta??


För att komma in på hippologen måste jag jobba me häst på proffersionel nivå i minst 6 månader, så egentligen bör jag väl åka till Norge, men samtidigt trivs jag riktigt bra hemma just nu...


om man ska tro på ödet så verkar de som om jag ska stanna:

*bilen går sönder mer eller mindre hela tiden..

*jag blir erbjuden fast jobb här hemma

*Tova kommer hem fast att hon egentligen är utlånad till Augusti

*Pappa börjar tänka i baner på att flytta till lägenhet o vill att jag ska ta över huset


Så va faan ska jag göra???


Halva jag vill åka helt klart, de skulle även lösa andra hjärnproblem

Andra halvan tänker på fördelarna me att stanna hemma


Jag börjar jobba på måndag i Norge om jag väljer det...



Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards