Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

jag gjorde det inte

Av linda - 8 januari 2011 12:12

Jag tror att ALLA mina vännr har sagt ÅK... men jag gjorde det inte, idag var dagen då jag skulle flytta..


Dom senaste dygnen har jag tänkt tänkt och åter tänkt... de kan mina nära o kära bekräfta, de ha varit sjukt svårt att fatta ett beslut och veta är det rätt beslut??


Här är sakerna som gjorde att jag ändå övervägde att stanna..


Fast jobb mot två månders provjobb, rätt som de är står man där efter två mån utan förlängt (för hippolog krävs 6 mån så de skulle inte vara till någon nytta med bara två)

de är sånt som man inte vet men ett fast jobb idagens läge kändes som om jag måste prioritera först så ja kan tjäna ihop pengar och skaffa mig "nå eget"


jag skulle inte hinna hitta rätt hem till Tova utan bara måste hä iväg henne.


Camilla min underbara vän skulle vara super snäll o ta hand om mina hästar här hemma, men eftersom hon är arblös, så måste hon rätt som de är göra de arbförmedlingen säger åt henne att göra, vilket skulle innebära 50/50 att hon kunde ta hand om dom i 6 månader o vad skulle jag göra om jag satt i norge o plötsligt så måste camilla åka..


när jag börja tänka efter så fick ja en orokännsla i magen, jag hade inte helt koll på läget här hemma.


Jag vill vara den personen som vågar hoppa utan fallskärm, men jag känner att jag måste ha 100 stenkoll på att allt hemma sköts innan jag bara kan åka...


Jag vet inte om jag har gjort rätt beslut, de känns jätte tråkigt att missa denna chans samtidigt så försöker jag intala mig om att de dyker nog upp fler, som emma e skrev, vi har livet framför oss...


Jag kommer säkert bli idiot förklarad nu, varför åkte du inte...


men jag har redan nya ideer på g, jobba nu o tjäna pengar i vår sommar, sen så finns de en annan väg ja funderar på att ta för att min dröm ska gå i uppfyllelse...


Gjorde jag rätt  val eller inte?? en fråga utan svar

 
 
Ingen bild

kim

9 januari 2011 11:29

De blir nog bra av de här beslutet oxå =) (Åså får jag ju träffa dej mer om du e hemma =D haha puss)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 29 februari 2012 11:53

Åter igen har de gått flera månader sedan  ja va in och skrev något här, funderar på att ge upp denna blogg och börja på nytt igen, förstår att man inte har några läsare kvar när man är så seg som jag..   De har hänt ganska så mkt sen senast, rol...

Av linda - 21 november 2011 20:14

ja kände dig inte, men jag vet vem du var.. Kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt de är för dina nära o kära... Att ryckas från livet bara 24 år gammal är inte rättvist..   När man hörde en 23-24 årig kille död i bilolycka i forse/granin...

Av linda - 15 november 2011 22:10

På väg hem från Ullared fyra tjejer = fullpackad bil ja o Kim delar säte :p vi hängde tre st på takboxen för att få igen den.  Som vanligt blev pengarna kvar där men mkt grejer ha vi med hem :) emma o Tessa ha haft barna födande lektion för mig o Kim...

Av linda - 10 november 2011 22:21

Ha percis varit ute på en månskens ritt med min kära häst maya, månen är en uppskattad ljuskälla, förbaskat härligt att faktiskt se vart man rider för en gångs skull :P Längtar till den dagen då man har en belsyst paddock, eller när man vunnit 130 ...

Av linda - 8 november 2011 22:29

inser att ja faktiskt inte har en aning om ja stavar min rubrik rätt, inte så ofta man använder ordet susspensoar, men ni förstår säkert vad ja menar ändå :P   Ja o brudarna kim o mli drog till Junsele på halowen kalas i lördgas, som vanligt triv...

Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards