Alla inlägg under oktober 2009

Av linda - 22 oktober 2009 21:21

Att äga en överkåt hanhund när de finns löptikar i närheten är inget jag rekomenderar, min prins har varit väldigt billig i natt, han väckte mig sissådär 10 ggr, med att stirra på mig och låt uhuhuh.....


klev upp 06.15 gick ut med rayo och sen åkte jag till lagårn

kom hem 09.30 tog ut hästarna, mockade gick ut med Rayo igen och käkade frukost.

12.00 åkte till lagårn, hjälpte ove att städa

15.30 hem, gick ut mad Rayo och lagade middag

16.55 åkte till lagårn

20.30 hemma från lagårn, gick till stallet och tog in hästarna nu har jag precis varit ute på sista kvälls prommen med Rayo.

21.25 LINDA ÄR TRÖTT :P


Nu blire en väl behövlig dusch och sen sängen :) kommer nog sommna ovaggat i kväll :P


Haha jag har hittat en till med lika "bra" humor som mig, haha OVE my boss :P

Jag hölll på sopa korn bakom en massa rör, när ove säger

- du verkar gilla när de är rörigt,

jag svara.

- ja de är ju nästan så man blir rörd.

HAHAHAHAHAHAHA vilken underbar humor vi har.... :D

Av linda - 21 oktober 2009 13:26

Om jag vann en massa pengar, då skulle jag köpa Patricia, tänkte på de igår på hopplektionen, att fasen vad jag saknar den hästen. De klickade verkligen mellan oss och jag hoppas verkligen hon inte blir lika skade drabbad som andra hästar på Nordvik har blivit.

Egentligen så saknar jag hela nordvik inte bara hästarna utan även lärarna och eleverna, hela alltet!!!


Ett som är säkert, de är att de bästa valet jag någonsin gjort var att börja Nordvik :)

Nu måste jag ta och göra någon nytta, städa hänga tvätt och sånt tråk göra, av någon konstig anledning drar jag alltid ut på de, men nu ska de bli ändring, bättre att göra de på en gång :)


Sen blire en promm med Rayo gubben :)     




Av linda - 20 oktober 2009 23:07

Har precis kommit hem från en riktigt rolig hopplektion med Jazz, han hoppade faktiskr riktigt trevligt i kväll :) vi hoppade titthinder och la sedan ihop de till en bana :)

Bara man övertygar den lilla Fuxen att han kan, så flyger vi ju nästan fram över hindren, hoppade till och med ett räcke på 110 ;)

Så nu äre bestämt de blir även han i hoppningen på KM på lördag, får vi se hur de går :)


Nu blire ut en liten snabb sväng med prinsen innan man ska hoppa ner i sängen :)  


Av linda - 20 oktober 2009 15:29

Följde med momma till veterinärn idag med Smulan, hennes Japanskaspets. Hon har åter igen fått livmoderinflmation och de enda som kan göra henne bra är opperation.

Men hon är 12 år gammal, överviktig och har hjärtproblem så de är inte säkert att hon överlever att bli ner sövd.

Med medicinering skjuter vi bara fram problemet, hon har blivit behandlad en gång förut och vi fick samma diagnos då.

Om hon överlever en opp kan hon ha tur och leva flera år till, men samtidigt finns risken att hon dör på opperations bordet.

Med medicinering kan hon vara bra fram tills nästa löp, men då finns risken att hon dör.

Så vad ska man göra?

Momma själv tycker ju självklart att de skulle vara fruktansvärt om hon tog beslutet om opp åsså skulle Smulan inte klara de utan dö på opp bordet.

Så de bästa är nog ändå att medicinera så hon sakta men säkert i lugn och ro kan förbereda sig på att smulan inte kommer leva så länge till :(

Hon ska äte medicin i 10 dagr nu får vi se åt vilket håll de bär. Men förmodlingen kommer hon stryka med i nästa löp :(


De värsta är att jag vet inte hur Momma klara sig om SMulan dör, de är hennes ögonsten, hennes allt, de är henne hon lever för.


Att opperera är både riskfyllt och kostsamt och jag tror momma skulle tycka de var värre om hon inte klarade opperationen, hon skulle nog känna skuldkännslor då.


Så nu är det bara att Hoppas på mirakel


Be strong Smulan

Av linda - 19 oktober 2009 14:27

Fick gnugga ögonen fler än en gång i morse när jag gick ut och upptäckte 1 dm blötsnö utanför bron :(

Så de var väl kanske dax att lägga på vinterdäcken nu då, som tur är ha jag ju världens bästa pappa som kom och hjälpte mig :) visst jag kan själv, men om det ändå är någon som erbjuder sig så kan man ju inte tacka nej eller hur :P


Har nu varit ute och kasstat snöbollar med en sjövild prins, han älskar verkligen snön, han borrar ner hela huduvdet och sen sprätter han runt som en vildhäst haha, hästarna gillar oxå snön skarpt, men fröken pajilurv hatar sin pyjamas så hon var inte så munter idag. :p

Funderade i fredags när hovslagarn va här om vi skulle lägga på snösulor, men tyckte de var onödigt. nu ångrar jag de beslutet litre grann :P


Näe nu blire snart till att börja med maten eftersom man ska på ridskolan i kväll :) jag och Jazz ska finslipa lite inför KM nästa söndag :) Får se ev kanske jag måste ändra och rida han på hoppningen oxå eftersom pajsen inte har gått så mkt nu när hon har varit en sko fattigare åsså har ja ju inte lyckts lagt på vinterdojerna på transporten än :P

För ja kan ju inte bara vara med på dressyren, de känns ju lite underligt eftersom de är mig vi pratar om :P


Av linda - 18 oktober 2009 16:12

vad betyder jag? vem behöver mig? vad behöver jag? varför är vi här? vem ska se mig när jag vill vara mig själv?

http://www.youtube.com/watch?v=25qHdboCKsc


Mli, vilken tur att du hittar all konstig musik, har ju gått och fått den här låten på hjärnan nu ;)

men den är ju faktiskt riktigt bra :)


Regnet har trillat från himmlen hela långa dagen, blir så jävla less, är som att gå runt i en kall ångbastu, små små regndroppar som tränger sig igenom alla kläder så man blir alledes fuktig inge vidare alls.

Vill ut och rida men de känns inte så lockande i de här vädret :(


Pratade nyss med elin, sitter nu och funderar på om ja ska åka ner och hälsa på henne på haloween :D vore ju faktiskt super kul, eftersom jag saknar min elin :)


näe nu måste jag göra lite nytta :)

Av linda - 17 oktober 2009 12:56

Förlåt jag erkänner... jag är en tjuv, mli jag snodde den här bilden av dig :P men den var ju bara för sööt så jag tänkte jag måse ju visa alla andra oxå hur underbart sööta dom små ulltussarna som vi hittade förre helgen är :D


De är den korthåriga som fortfarande söker ett hem :)

H   an heter Alfons tro jag mli hade döpt han till fast han kallas för Alien och den långhåriga heter Allgot :)

Av linda - 17 oktober 2009 12:15

På torsdag kväll får jag ett sms av carro, - ska du med på dans i junsele i morron?

Visste inte ens att de va dans, men tänkte i jönsel brukar man ju alltid ha skoj, kunde inte bestämma mig så ja sa att jag skulle sova på saken. :)


Fredag började med att jag tillbringade cirkus 5 timmar i stallet, där jag inspekterade hovslagarns jobb, så nu har mina hjärtegryn fått på sig vinterdojerna så nu gör de inget om de blir halt :)

när jag kom in var det bara att begesig på äffern och inhandla middag, som fick bli pizza igen eftersom ingen av oss hade tid att laga mat.


klockan hade rusat iväg och jag insåg hur mkt jag hade att göra, men tiden räckte inte rikitigt till, så hur skulle jag hinna med jönsele? jag hade inte ens hunnit mocka och klockan var efter sju.


Jag gick på en promm med prinsen och vad upptäcker jag till min STORA förvåning när jag kommer tillbaka??!! Richard har mockat och ströat alla boxar :D bara vatten och hö kvar och de hjälpte snälla ola mig med :)

sen vara bara att ta in hästarna och hoppa i duschen, helt plötsligt var marginalerna på min sida och kvällen såg ut att bära mot junsle :D


Jag richard och mattias åkte med malin och thomas till junsele och Forum, där vi tillbringade kvällen, själva dansen var ja inte inne på så mkt satt mest i baren och surrade med folk :)

Som vanligt träffar man ju sjukt mkt trevligt folk där, älskar festarna i den byn, de är helt fantastiska :D

Jennie, Kerstin, carro och wikner var några av de som gjorde kvällen fantastisk, vi hade sjukt roligt tack brudar för en lovley kväll :D


Hur kan de finns så mkt go männsikor i en och samma by?! :D

junsele har ju alltid varit speciellt för mig, med midsommar och kullbergs, men nu har jag ju även upptäckt Forum, ett ställe som jag gärna besöker igen :D !!!! <3



Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards