Alla inlägg den 22 juni 2009

Av linda - 22 juni 2009 21:59

Midsommar helgen började kalas, hade som vanligt jätte jätte roligt i junsele, träffade massa nytt folk, stämmningen var på topp hela tiden.

Vi höll igång från fredag kväll till sönda morron, livet kändes underbart, den "gamla" Linda var på väg att komma tillbaka.

Fredag natt var de fest i våran buss till fram emot fem på morronen, de flesta som bodde på campingen drogs till våran buss på nå vis, de var dans inne och armbrytning ute :) sen vid 11 någon gång på lörda morron dök de upp några trevliga jönsele pojkar med en hel "hink" mjukglass, njam njam säger då de, Jönsel en av de bästa platserna på jorden ju, för vart någon annanstans är människorna som väcker en på morronen så trevlig att de har mjukglass med sig :P Sen hakade vi på att åka på flake till någon sjö för att kika på när några modiga pöjkar skulle köra över sjön med sina vanliga skotrar :) tre kom över och en sjönk :P

Dagen forsatte sedan med några timmars taktik vila innan kvällens party skulle sätta igång :)

Inne på sjävla "parken" var de lika roligt som vanligt, mitt humör var på topp :) träffade en massa roligt folk :)

När klockan började närma sig två och stängningsdax drog vi oss tillbaka till bussen där efterfesten fortsatte fram till emot fem :P


Men sen kom söndagen, först ringer hon som hade haft hand om mina hästar och berättar att Elpha hade fått ett stort sår på låret under natten. Tänkte att de kan ju inte vara så farligt så jag sa åt henne att avakta tills jag kom hem. När jag pratat klart med henne ringer mamma och berättar att våran granne hittat min minigris uppe i skogen, skadad och riven, förmodligen av en björn. Hon var så svårt skadad att han avlivade henne direkt ;( Min älskade RONJA du kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta.

Kan dagen bli värre än så, näe trodde inte de iaf..

kommer hem och går ner i hagen för att titta på Elphas sår och märker till min förskräckelse att de ser hemskt ut, ca 10 cm långt och 2 cm brett + att jag ser hur en bit av muskeln sticker ut.

Ringer veterinären som kommer upp och konstaterar att de är ca 4 cm djupt och måste sys.

Jag frågar vad hon tror att hon kan ha gjort sig illa på och får då till svar att med tanke på hur fint skuret såret var, med fina och rena sårkanter, så måste det ha varit en människa som gjort detta med en kniv.

Vem i hela helvetet är så sjuk i huvudet???????

Ger sig på ett djur????

Jag börjar tänka efter på de saker som skett tidigare inom en månads tid och lägger ihop 1+1, de måste ha med varnadra att göra.

För ca 4 veckor sedan när ja kommer till stallet har någon bytt box på Elpha, stängt in henne i en annan. Tänkte inte så mkt på de då, bara att de var någon som hade varit "rolig"

Sen förra helgen får Pajen kolik, hon gick i en hage utan gräs, och hade inte ätit något speciellt, men får ändå världens kolik. Tanke på förgiftning fanns och snurrade i huvudet, men tänkte sedan inte mer på de, för de är ju trots allt vanligt med kolik. Men sen nu, händer detta min häst blir knivskuren, någon jävel ha varit in i mitt stall natten mellan lördag och söndag och skurit i min häst....

Vad är de för fel på vissa?

Önskar jag får tag på den jäveln som gjort dettta, vill att denne någon ska få ta sitt straff..

Vad har jag gjort, varför är det någon som vill mig så ont??


Orkar inge mer nu....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards