Alla inlägg den 13 juni 2009

Av linda - 13 juni 2009 13:03

Kvällen hade ju inte fått någon dunder strat direkt, men efter att jag och mli hade varit till Pajen där vid 2 kom vi fram till att hennes tillfrisknade måste firas.

Så vi började dricka lite, jag mli och mackan.

Jag kom på den briljanta ide´n att vi kunde väl basta :)

Dricka lite och basta är väl alltid trevligt, haha men som sagt man måste tänka på att alkohol och värme inte är den bästa blandningen.

Mli hade fått upp farten på sitt groggande, groggarna blev starkare och starkare, fast de märkte inte mli av :P Mackan bjöd, för att fira mlis födelsedag som var förra helegn.

Värmen påskyndade spritens fart upp till knoppen och symtomen för en riktig fylla stod klart som norrsken på en klar himmel, MLI var full :P Haha..

Jag och mackan var inte direkt nykter, men vi var inte i närheten av Mlis väl fyllda hjärna.

Vi bastade och drack till fram emot 4, då kom richard hem från kramfors. Jag var ganska trött, så jag gick och la mig efter en väl beövlig dusch. (Hade filmjölk fulla mig, efter jag försökt mata Pajen)

Jag trodde att alla skulle lägga sig, men där hade jag fel.. Mli forstatte sin kväll, hon lullade runt i sin ensamhet, de blev en sväng ut till stallet, där hade hon matat pajen med vatten, lyssnad på hennes mage och konstaterat att den KURRADE och sedan skrivit ett medelande på min whiteboard tavla. Där stog de något om kurr kurr i pajens mage och att MLI var jätte full haha ^^

sedan fick jag ett sms vid halv sex där det stog - "sover nere vid vägen puss" haha Mli hade lyckats vandra ner till vägen och lagt sig under richards traktor. Hon vet inte hur hon hamnade där haha


Sommnar hon inte i baren under en grind så tar hon sig en tupplur ute i e gröna under en traktor, de kallar jag en riktig partybrud, som vet vart hon ska däcka med statusen i behåll....

MLI du är min IDOL ;)

Av linda - 13 juni 2009 12:37

Går dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig, tanken var att jag och mli skulle åka till Sollefteå och festa tillsammans med kim och alla studenter. Men istället blev de en kväll fylld med oro och promenader.

klockan var runt sju, mamma hade varit upp en sväng och var på väg hem, jag och mli skulle precis gå in och äta grillat som mli hade fixat, sen skulle vi börja små dricka. När mamma ringer och säger - Pajen ligger i hagen och vill inte resa sig.

Vi går ut för att kolla, ihop om att mamma överdriver en aning. Men de gjorde hon inte.

Pajen ville inte resa sig, när jag väl fick upp henne, hördes inte ett ljud från magen, hon var uppsvälld och andades tungt. Symtomen på grovtarmsförstoppning/kolik var ett faktum.

Jag tog ut henne ur hagen och börjaed min vandring. Jag, mli, marcus och pappa turades om att prommenera, vi gick och gick försökte hälla i henne olja och filmjölk, men de mesta for utanför. Hon blev tröttare och tröttare ville hela tiden lägga sig ner, hon rullade in i tvättstälnningen, men tur var de annars skulle hon ha rullat ut för en slänt bakom huset.

Fortfarande helt tyst i magen efter ca 3 timmars prommenad. Tankarna snurrade i huvudet, vad skulle hända, min älskade Paj fick inte ge upp och lämmna mig nu...

Jag ringde veterinären, hon sa att hon kunnde komma upp och kolla, men mer kunde hon typ inte göra. Irritationen bubblade inom mig, kolla, de kan väl jag oxå trots att jag inte har någon vet utbildning.. Känndes ju väldigt possitivt, de enda en vet kan göra är att kolla... Vi diskuterade om jag skulle ställa in henne en stund och villa, för hon var väldigt slut eter all promenad.

De var med oro i kroppen som jag gick in med henne i boxen, för jag vet att risken att kolik övergår till tarmvred om dom lägger sig ner och rullar är stor.

Hon la sig ner men rullade inte, hon var helt slut orkade inte hålla upp sitt huvud längre. Skulle detta vara slutet?

Hon började andas lugnt, nästan för lungt jag trodde ett tag att hon inte andades alls.

Plötsligt börjar magen att låta efter ca 1 timmes masage, hon reser sig upp och hennes blick blev genast mkt klarare.

När jag var ut till henne kl 2 stog hon upp och hennes mage lät. :)

Min älskade Paj verkade må bra igen :)





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards