Alla inlägg under juni 2009

Av linda - 11 juni 2009 22:29

Fick nyss veta vilken Nordviks elev det var som blev utsatt för våldtäckt av läraren som jag skrev om igår.

Fy fan säger jag bara, trodde inte att han skulle sjunka så lågt, hade mina aningar om att han hade ambitioner till att göra de, men trodde ändå inte de om han, eller rättare sagt ville inte tro de om han.


Stackars ..... livet blir troligen aldrig sig likt efter en våldtäckt hon är 17 eller 18 och han är närmare 50... ÄCKEL...... skulle vilja kastrera den j*väln....


Hoppas verkligen han får ett straff för detta och att .. kan gå vidare, har hört några som blivit våldtagna berätta om hur det var, kännslan att aldrig kunna lita på någon riktigt, alltid känna sig hel spänd vid minsta beröring och hela tiden känna sig smutsig och äcklig kan inte vara lätt att leva med..


Precis som jag skrev i mitt förra inlägg, man ska ju inte klaga över hur man själv har det, när det finns andra som har det så mkt värre ....

Av linda - 11 juni 2009 22:02

Jag och Winzell satt och surrade lite ikväll, vi kom fram till att vi saknade bar partyna, känns som om baren vore torrlagd :(

Känner mig faktiskt på party humör, vilket inte riktigt hör till vanligheten längre, har inte varit sugen på sista tiden.

Förr ville jag ha fest varje helg, men inte nu längre, undra vad de kan bero på.. Men nu måste jag hitta tillbaka till mitt gammla jag, vill att de ska bli som förr, innan min hjärna fick de där förbaskade kärleks viruset...

Kan man inte formatera om hjärnan, fan va skönt de skulle vara, bara nollställa och börja om på nytt.


Jag och richard satt och funderade på om man skulle ha åkt på någon slags semester i år, skulle faktiskt vara riktigt skönt, synd bara att bussen drar så mkt de blir ju så dyrt då :(


Saknar tiden då man var liten, inga kärleksvirus hade nått ens hjärna, jag va "kär" i dem flesta:P Man behövde inte betala räkningar, inte jobba (fast de är förstås ganska roligt) å sen åkte vi på semester varje sommar, de är det bästa jag vet. Alldrig var jag så lycklig som då, när jag viste att hela familjen skulle vara samlad och vi skulle få dra iväg i våran kära buss.

Bara åka, utan något speciellt mål..


Vill hoppa tillbaka i tiden och bli liten på nytt, allt var ju så mkt lättare då...


Vuxen världen innebär så många svåra val, beslut och problem.

Men man ska egentligen inte klaga, fan de finns så många som har det riktigt hemskt. Man ska fasen vara tacksam över att man är frisk och har en familj, det är ju faktiskt många som saknar det....




Av linda - 10 juni 2009 23:11

Ha varit i Sundsvall hela långa dagen, åkte ner till Birsta med pappa, blev en riktig far och dotter dag :)

Har nu inhandlat de flesta "stora" grejerna till mitt hus, bara lite små fix kvar nu sen :)

Känner en kännsla av nervositet som sprider sig i kroppen, ska göra hela lagårn själv i morron, lite pirrigt är det allt. Hoppas jag inte klantar mig och gör någon sån här prakt miss, typ mjölka ut allt i avloppet eller köra diskvatten i tanken :P

Ove berätta igår att han beställt en "arbets"tröja till mig, så snart är jag verkligen en i jänget ;) Kommer bli snyggt att gå runt och visa att man är bonde;)

Pappa höll på få ett bryt på mig idag på Birsta haha, att inhandla kakel med Linda, de är nog inte de roligaste man kan göra. Vet inte om jag vil utsätta min värsta fieende för de ens :P

Jag tvingade först med mig pappa in på vart enda byggföretag på Birsta området, vilket är ganska många som ni säkert vet :P

Sen skulle jag försöka komma ihåg vart jag hade sett vilket kakel :P (bara de tog sin tid) När jag väl bestämt mig för ett, ganska neutralt, grå/svart som fanns på rea avdelningen till och med, visade de sig att någon hade plaserat de kartongerna fel, så de var mkt dyrare än vad de stog.

Jag får då ett smärre raseri utbrott på stackarn som jobba där, pappa suckar och tänker säkert - å nej, nu måste vi springa in på alla affärer igen :P Men då berättade kakel nissen för mig att man även kunde ha klinker på väggarna, så då hittade jag en ny favvo ganska snabbt ändå :P

Hoppas de blir bra :)


Har även hunnit med att fika på Ikea idag me Elin och hennes mamma, åt en riktigt god kyckling tsatsiki macka, till och med Elin åt ;) Hör inte till vanligheten ;P så de är bra betyg till Ikea mackorna :P


Pratade med en viss person igår oxå, men fick inte ut något vettigt direkt, vet att jag måste prata med han, men vet inte riktigt vad ja ska säga, känns lättare att ta de face to face.


Hörde idag att en av mina fd "lärare" inte riktigt men nästan, från Nordvik är anhållen för sexuelltutnyttjande, trakaserier och skulle ha bjudit på alkhol tror jag om ja inte minns fel, jisses på Nordvik händer de grejer.


Blev ett blandat inlägg idag, kanske något rörigt, men de speglar bara mitt liv...


Av linda - 8 juni 2009 09:51

Då var första lagårds morronen avklarad, gick faktiskt riktigt bra. :) Funderar på att dra iväg till sollefteå en sväng nu, på min ledeiga stund :P måste köpa lite färg till min stuga så jag kan fortsätta med den, så att den blir klar någon gång, då jäklar blir de inflyttningsfest ;D

Sen ska jag åka iväg till Sidbäck och hjälpa till med inkörning :)


Såg filmen million dollar baby igår innan sängdax, en skrämmande känsla for genom kroppen, de var första gången som jag tänkte till och insåg vilken tur jag hade när jag åkte i backen på strömsholm, fatta hur nära jag kunnat skada nacken allvarligt.

För er som inte sett filmen, den handlar om en tjej vars dröm är att boxas. När hon väl får en tränare blir hon super duktig, vinner allt. Sedan ska hon köra en viktig tittel match, då blir hon träffad, faller och slår i nacken. Skadar nacken/ryggen och blir helt förlamad.


För er som inte hänger med på vad jag gjorde i strömsholm:

Min häst "flög i luften" bockade och skuttade, gick bra att sitta kvar ca 15m tills hon fick för sig att ta en 90 gradig sväng åt vänster, jag kommer ur balans, kläms fast mellan häst och sarg, fastnar sedan i stigbygeln, blir släpad efter hästen ca 10m under den färden han hon klilva på min nack/rygg. Jag hade tur, bara mjukdelarna som fick smällen, men fasen de hade kunnat gå illa ändå nu när man tänker efter.


Haha misstänker att jag har någon/några som spionerar på mig oxå ojoj vet inte vad jag ska göra, de är nästan skratt retande. Önskar att denne person pratar med mig direkt ist.

Vem vet jag kanske bara inbillar mig, men de som hände i går var ändå ganska klockrent. Gulligt, fullt, omoget, kontroll freak eller vad vet jag?! haha på ett vis äre ju lite roligt att * bryr sig så mkt om vad jag gör, men det kanske är dax att * ordnar upp sitt eget liv först...



Av linda - 7 juni 2009 15:28

Roligt att så många tycker de är kul att jag börjat blogga, förhoppningsvis blir jag en duktig bloggare som uppdaterar ofta :)

Tack för fina komenterar från förra inlägget, känns skönt med folk som förstår :) Jag har ju aldrig varit vidare bra på att prata om hur jag mår, därför känns det faktiskt riktigt skönt att skriva.

Men jag hoppas att de inte bara blir "tunga, depresta" inlägg i denna blogg, för hur roligt är det att läsa? :P


Nu ska jag förklara lite om hur mitt liv förmodligen kommer att se ut framöver, de blir mkt jobb:P Om jag börjar jobba hela dagar hos Ove och forsätter som jag gör hos Sidbäck, kommer dagarna att se ut ungefär så här:

06.00 Fixa mina egna hästar

ca 07- 09.30 Lagårn

Rida mina pollar

14-16 Sidbäck

17-19,30 Lagårn

20-21 mina pollar


Sen närmare vi oss skördetider, vilket kommer att innebära ännu mer jobb.

Va säger ni visst låter de trevligt, behöver ju inte vara orolig för att jag inte ska ha något att göra iaf :P


Ska snart åka upp till ove nu, håller på att sätta mig in i hur bonde livet funkar, riktigt roligt faktiskt. Så snart man börjat jobba där på "riktigt" kanske man ska fundera på att söka till Bonde söker fru, tänk vad härligt ändå, ha flera killar hos en samtidigt och veta att dem är intresserad av en...


Ha en forsatt trevlig dag och glöm inte att RÖSTA!  (EU valet idag för dom som inte vet hehe typ ja själv, blev nyss påmind) ;)


Av linda - 6 juni 2009 15:06

Att försöka glömma någon är inte lätt, men ibland är det ett måste. Aldrig förr har jag haft den här känslan som jag har dragits med nu i månader, den pirrande kännslan, då de känns som man har sockerdricka i hela kroppen och nästan kan sväva, de flestas benämning för denna kännsla är kärlek.

Jag var ganska säker på att jag aldrig hade upplevt den riktiga kännslan förrut, och nu är jag 100 på att de var så. För så som jag har känt nu går ej att beskriva. Men kärlek förknippar jag tyvärr ändå inte med lycka. :( för jag är olyckligt kär, å de är ingen vidare.


Jag önskar att jag bara kunde glömma och gå vidare, de finns ju hur måga som helst, den "gamla" Linda hade inga problem att bara "byta kille", de fanns ju så många, men nu lockar ingen. Inte ens dom riktiga "drömm pojkarna" som jag hade förr lockar längre. Jag tänker bara på han..

Hur är det möjligt, att hjärtat bara tar över hjärnan, jag som alltid haft sten koll, alltid kunnat styra och ställa över känslorna, nu löper de amock och vänder upp och ner på min vardag. Kan bara tänka på en sak, känner hela tiden att jag aldrig riktigt är med för mina tankar är någon annan stans.

Är nu ganska sten säker på att de aldrig kommer bli något, därför MÅSTE jag gå vidare, men hur


Ha en trevlig nationaldag, och grattis MLI, gumman min som fyller 19 idag :)ska försöka hitta på något roligt åt dig i kväll :)


Av linda - 4 juni 2009 23:59

Alla verkar ju blogga nu förtiden, så man kan väl inte vara sämre :P

Vem vet att skriva av sig lite på bloggen kanske funkar :)


Är if förkyld nu, som vanligt. Hatar att vara sjuk, blir ju inte  något gjort när man är det. Har helt enkelt inte tid med att vara sjuk . :P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards