Alla inlägg den 18 december 2009

Av linda - 18 december 2009 10:05

De blev som jag befarade i går, min bil ville inte starta i morse. Den va helt stendöd, fanns inte de minsta lilla tecken på liv.

Fast att motorvärmaren varit i hela natten så ville den inte starta när termometern visade -25 :( Nej, Nej!!


Jaha då vare ju bara att berätta den goda nyheten för ove som skulle få ha sovmorron idag.

Han skulle då skjutsa upp mig i sin bil, men så går de ett litet tag så ringer han

- Min bil startar inte heller

Näehe va  gör vi nu??


Jag råkar väcka morgan tänkte vara smart där och lifta med tea, men då hade hon redan åkt och promenera klockan 06.45 i - 25 grader i cirkus 4 km, de känndes ju inte så frestande.


Så ove får tag i sin mamma som i sin tur kan skjutsa oss, eftersom klockan blivit lite väl mkt nu, så stannade ove kvar och hjälpte mig med lagårn :)

de tackar jag för :) men stackarn fick ingen sov morron direkt :(

så jag har lovat att han ska få de nästa vecka i stället, bara min bil startar :P


Jag är gla över att han hjälpte mig idag iaf, för de tog 1,5 h att fylla ensilage vagnen, de var djursex inne i båset med tjuren och poff så blev de svart i hela lagår så ove fick leka elektriker :P


Men att ge sprutan gick kalas och den nya kossan skötte sig exemplariskt i mjölkgropen :D


Nu ska mina hästisar få lite mat inne, för de får inte gå ut idag, då kommer hela stallet se ut som en iglo.

Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards