Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Bryter ihop

Av linda - 16 december 2009 19:51

åter igen tack för alla fina kommentarer, de känns bra att ni tror på mig, men själv gör jag inte de längre, de enda jag verkligen trodde jag kunnde, hade en aning om, visar sig inte allas vara så.

Jag uppnår aldrig kraven, som för den här kursen ändå verkade ganska låga.

så vad ska man säga?


Jag skulle verkligen vilja träna träna och åter träna för att bli bättre, men de finns tyvärr inte så många sånna möjligheter och allt kostar pengar vilket inte riktigt rulllar in nu, med en betalpraktik på 134 kr/ dagen kommer man inte långt.


Önskar jag kunde åka och jobba hos en bra ryttare så jag får mer erfarenhet och kuskap, men jag kan inte bara flytta med 5 hästar och en hund, de går liksom inte ;(


En annan del som är så jävla jobbig de är just de att alla trodde/tror på en åsså misslyckas man hela tiden, känns så jävla surt..

De känns som om jag gör folk besvikna när jag aldrig lyckas,


själv är jag jävligt besviken på mig själv

 

Jag är inte den som brukar ge upp, men nu känns verkligen allt hoppllöst

 

Tråga på allt, så ändrar ytterligare en sig i sista stund, när de gällde att låna Tova, snälla kan man inte vara helt jävla säker innan man hör av sig?????



 
 
n´åke

n´åke

16 december 2009 20:08

Ett råd från en okänd.
Hur illa det än ser ut så ge aldrig upp för när det är som mörkast brukar det komma någon med finurliga lösningar. Av en slump kom jag in och har läst lite om hur du har det. Därför ger jag dej det här rådet och kunde jag på något vis hjälpa dej så försöker jag gärna, kanske jag med min livserfarenhet kan ge dej något att fundera på, några små tipps och råd om vad och hur du kan lyckas.

http://sopgubben

 
Ingen bild

Ola

17 december 2009 18:41

Ja känner inte så många runt dig, men en sak är jag säker på, o de är att INTE nån är besviken på dig efter de här! Sjäkvklart förstår jag att du själv känner dig besviken o tom invändigt efter all planering o längtan. Men alla vänner runt omkring dig stöttar dig o finns till för dig när sånt här händer. Annars är dom inga riktiga vänner.
Ja trodde du jobbade som avbytare hos Ove, men nu förstår jag att med en praktikplats så är inte ekonomin på topp. Men har du tur så kanske du kan finna nått ströjobb tillsvidare så att du kan få råd att träna. Jag hoppas ändå trots allt att du inte ger upp utan fortsätter följa dina drömmar i livet. Slutar man tro på sina drömmar så går man lätt vilse på livets långa stig. För hur än många uppförsbackar man har i livet så når man till slut toppen o kan njuta av utförsbacken i medvind.
Så torka tårarna o försök blicka framåt så gott du kan! Du är en glad o väldigt trevlig tjej som säkert kommer o jobba med hästar i framtiden, bara du själv börjar inse att du duger så bra som du är, trots den här lilla missen. Skulle du nu inte vilja fortsätta en karriär inom Hipologin så tror jag du skulle passa bra som Vetrinär eller Vetrinärsassistent, för du har ju god hand med olika djur! I dessa arbetsfattiga tider så är det ju lämpligt att utbilda sig o va klar när allt vänder o de blir mer jobb.
O en som jag tror innerst inne känner lättnad är bror din. För trots alla smågnabb så vill han så gärna ha kvar Syster inom räckhåll. Tycker ju att Flyinge låg väldigt ocentralt från Helgumsbyn! Där ha du ditt största Fans i livet, ja lovar! =)

 
Ingen bild

Linda

17 december 2009 21:20

Ola tack för fin kommentar, jag var avbytare förut, men ove hade inte riktigt råd med det så nu har jag betalpraktik där, vilket inte ger särskillt mkt pengar :(
Vet har alltid varit en dröm men de är sjukt svårt att komma in och jag har inte alla ämnen man behöver tyvärr :(

N´åke, tack för rådet. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 29 februari 2012 11:53

Åter igen har de gått flera månader sedan  ja va in och skrev något här, funderar på att ge upp denna blogg och börja på nytt igen, förstår att man inte har några läsare kvar när man är så seg som jag..   De har hänt ganska så mkt sen senast, rol...

Av linda - 21 november 2011 20:14

ja kände dig inte, men jag vet vem du var.. Kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt de är för dina nära o kära... Att ryckas från livet bara 24 år gammal är inte rättvist..   När man hörde en 23-24 årig kille död i bilolycka i forse/granin...

Av linda - 15 november 2011 22:10

På väg hem från Ullared fyra tjejer = fullpackad bil ja o Kim delar säte :p vi hängde tre st på takboxen för att få igen den.  Som vanligt blev pengarna kvar där men mkt grejer ha vi med hem :) emma o Tessa ha haft barna födande lektion för mig o Kim...

Av linda - 10 november 2011 22:21

Ha percis varit ute på en månskens ritt med min kära häst maya, månen är en uppskattad ljuskälla, förbaskat härligt att faktiskt se vart man rider för en gångs skull :P Längtar till den dagen då man har en belsyst paddock, eller när man vunnit 130 ...

Av linda - 8 november 2011 22:29

inser att ja faktiskt inte har en aning om ja stavar min rubrik rätt, inte så ofta man använder ordet susspensoar, men ni förstår säkert vad ja menar ändå :P   Ja o brudarna kim o mli drog till Junsele på halowen kalas i lördgas, som vanligt triv...

Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards