Alla inlägg under augusti 2009

Av linda - 18 augusti 2009 15:58

Känner mig så fruktansvärt less på de mesta nu, vill bara lägga mig ner och sparka mig less.

Inget känns vidare lockande, önskar att jag hade ett mer normaliserat liv.


De tar faktisk på krafterna att leva mitt liv, önskar att jag bara skulle kunna skriva av mig allt och sen känns de bättre, men de har rotat sig för bra inom mig.


egentligen är det inget nytt som har hänt, de är bara gammla tankar som börjat snurra.


ska åka och handla med broder nu iaf, få se om jag kan få honom att ändra matvanor lite, hoppas på att komma hem med något bättre än burkskinka och kassler :P

Av linda - 17 augusti 2009 18:09

Solen skiner för engångs skull :D Hoppas verkligen att vädret håller i sig nu, vore trevligt med en fin höst :)

Jag och mli satt och kollade på sista minuten resor idag, önskar man hade pengar och möjlighet att bara dra iväg, skulle vara så jävla skönt.

Känner att snart är det ett måste att komma bort igen, lite för mkt här hemma just nu.

Nu äre inte många dagar kvar tills jag måste lämna tillbaka patti, vill inte..

Ska även hämta hem mina busiga små troll Bellona och Benita, men funderar på att låna ut dom igen, eftersom ja förmodligen kommer att rida Corinne framöver, blire tajt om tid, och vill verkligen att de ska vara hos någon som kan ge dom all tid och omvårdnad som de behöver.


Ska ut och rida nu hade jag tänkt, måste ju passa på medan solen skiner :D sen blire en promm med prins och kanske även en joggingtur, få se hur mkt jag orkar och hinner :)




Av linda - 16 augusti 2009 21:39

Mli finns ju som ni kanske har förstått redan, i mitt liv nästan varje dag och endel dagar är hon till nytta mer än andra :P

Igår va hon och kim super fotografer, Bingo släng dig i väggen ;)

Vi va ju som ja skrev förut ute i hagen och tog lite vackra bilder på mig och pajen :D

Tänkte lägga ut ett smakprov här, blev väl sissådär 100 bilder, så då kanske ni förstår att alla kommer inte att läggas ut :P


I går kväll när ja och mli va ute och gick kom ja på vad mitt uppdrag här i livet är....

Jag är ett andrahands val....... Förutom när de gäller mli :P


Denna dag har varit väldigt grå och trist, hatar de här bajs vädret. Tur då att mli valde att stanna kvar och hålla mig och Rayo sällskap :)


Kim min gullhöna har även hon blivid drabbad av den här bloggsjukdommen nu så följ även henne vet ja :)

http://kimsundstrom.bloggagratis.se

Av linda - 15 augusti 2009 22:50

I går var ja kim och mli i väg till Nyland för att hoppa patti :D

Kim red och jag hade lektion, så nu tro jag att hon har en störe förståelse i varför jag älskar den hästen så mycket :D

Mli tog jätte fina kort, tyvärr har jag inte lagt in dom på den här datorn, men ska lägga in ett kort sen :D

På kvällen blev de middag hos pappsen :)


Idag har jag varit en fotomodell tsm med pajsen :) Kim och Mli har sprungit runt i hagen och tagit kort, så nu har man äntligen lyckats skicka iväg en beställning på tack kort :) Bättre sent än aldrig, är ju bara sissådär 3 mån sedan man tog studenten :P


Har varit ute på prom med mitt ollonnäsa till hund :p Hans jäkla nos fastnar i dikeskanten hela tiden:P


Men nu blire nog sängen, ska ju upp och mjölka kossorna i morron :D


tack elin för att du ringde och förklarade........ :)

Av linda - 13 augusti 2009 22:49

I går kväll va jag och mli lite busiga :P Vi kidnappade kim och drog iväg med henne till skogen. Men de var inte så dramatiskt som de låter ;) Eftersom våran gullhöna kim hade fyllt år så hade vi annordnat en överasknings picknink åt henne :)

Vi bjöd på hallonpaj och smultronsaft vid finnsjön :D Hon fick även tre par nya trosor, så nu kan hon byta lite oftare ;) Hoppas Olle uppskattar det ;)


Sen skulle vi ta kims vrålåk till sollefteå, men vi kom bara ner för backen. Då upptäckte kim att vi hade gått på grund :P Däcket var platt... då menar jag platt, 100 % lufttomt ;)

Som tur va stog kära audin och väntade på oss uppe vid huset så vi tog den ist :P

När vi kom till sollefteå, slaktade choozan Äss så hon kissade på sig :P

och alona sparng till skogs eller ja hon gömde sig under en buske :P och de va inte mlis buske om ni trodde de HAHAHA;)


I morse besökte ja arbetsförmedlingen och fick till min förvåning höra

"Tyvärr, drabbas ju ungdomen hårdast av lågkonjukturen" som om ja inte kunde räkna ut de me lilltån :P


Jag prov red även en lite annorlunda häst igår som jag förmodligen ska fortsätta rida till under hösten/vintern, Sto 3år fast hon är 7, vill inte gå frammåt men heller inte stå still :P så de blir nog LIITE jobb med henne, men de känns super roligt:) Hon är tävlad hoppning me förut så vi ska nog hitta dit igen :D


Jag har iaf listat ut vem det är som tror att jag inte är intresserad av hästar längre, blev uppriktigt sagt chokad över det.

Trodde inte de om dig, du som alltid har förespråkat att man ska ta upp problem direkt med varandra och ta reda på sanning innan man sprider en massa falska rykten.

Skulle iaf vara roligt att veta vad du grundar dina rykten på och vad du får ut av dom?

Äre att jag inte ska bli erbjuden något hästjobb, vore ju synd om jag kunde fortsätta utveckla min ridning.


På Nordvik lär man sig mycket, glöm inte att skriva i era CVn att ni är bra på att sprida rykten, säkert många tidningar som blir intresserad.



Av linda - 11 augusti 2009 16:52

Jag, kim och Mli skulle bygga hage nere hos sidbäck idag, vilket slutade med att vi fick åka hem som tre dränkta kattar ändå var hagen inte mer än halvfärdig. Världens stört skur kom och dränkte oss, de regnade så mycket så man fick kallsupar när man andades :P

Men om de förblir upphåll nu, så ska vi försöka göra klart hagen i kväll :)


Hösten närmar sig med stromsteg nu och de känns overkligt att man inte ska börja skolan som vanligt i slutet av Augusti när jag och kim satt och pratade för någon kväll sedan sa hon att vi måste ju passa på att umgås nu innan skolan börja,

ja tänkte jag sen insåg ja plötsligt att de inte finns någon skola som väntar på mig till hösten.

Kommer sakna Nordvik jätte mycket och min underbara klass, fast jag undrar om alla mina klassisar kommer sakna mig lika mycket?!

Har nämligen hört att någon av mina fd klasskompisar har spridit helt sjuka rykten om att jag skulle ha slutat rida och håller inte alls på med hästar längre. Förstår absolut inte vem det är som har en sån livlig fantasi, förstår heller inte vad man får ut av att sprida sånna rykten?!

Förstår heller inte vart man fått de ifrån.


De var iaf de dumaste jag har hört, varför skulle jag ha 5 hästar + låna hem en häst till om jag inte tyckte de va roligt, låter väl inte helt rimmligt?!


Hoppas du som sprider dessa rykten ta reda på lite mer sanning nästa gång och kanske fråga mig först om jag fortfarande håller på med hästar.

Annars är du välkommen hem till mig och titta på dom själv..

Av linda - 9 augusti 2009 19:18

Nu har jag försått hur det är att vara kändis, de man inte vet om sig själv kan man ju fråga någon annan om, för de finns ju uppenbarligen andra som vet mer om en, än vad man själv gör.

Coolt att de finns människor som lägger ner så mycket tid på att analysera någon annans liv. :)


Helgen har iaf varit helt underbar, fast de kanske ni redan vet, kanske inte behöver uppdaterar er?!


I fredags blev de iaf lite party hemma i mitt hus, efter att jag slitit med att ta in ca 8 ton hö till mina ÄLSKLINGAR ;)

roligt att de kom så mycket folk :)

Mli hittade en glassgubbe i duschen på lördag morron :P haha så de tyder väl på en lyckad fest :P


I lördags tog ja de mest lugnt, red ut en sväng på Patti och sen kollade jag och mli på världens bästa film på kvällen, kunde dock bara se halva för sen kajkade dvdn ihop :P Den underbara filmen var iaf Dagboken, ja och mli blir ju helt förälskad i den ur snygga skådespelaren :P


Idag har jag varit iväg till Bräcke och tävlat med Patti, de gick super duper bra, kom trea i 1m och tvåa i 110 cm :D:D känner mig så HAPPY FACE nu, vill verkligen inte lämmna tillbaka henne :(

Mli, Camilla och Alona var jätte duktiga slavar :D Tusen tack till dom :)

Sen käkade vi go mat med Camilla i Bräcke innan vi begav oss hemöver igen :)


Nu ska jag ut och slava med mli, roligaste daxsysslan finns ju kvar, att MOCKA :D



Av linda - 7 augusti 2009 12:04

Funderar på att dra ihop till en liten fest i kväll, någon som är sugen?

Blir tyvärr ingen bar i kväll, för barägarn är bortrest :( men min stuga är ju alltid öppen :P finns dock inte lika bra sovmöjligheter i den och hellre inte lika bra ljud, men men huvudsaken är att de kommer roligt folk, då skulle man ju lika gärna kunna ha fest på en stubbe;)


Nu blire ut och jobba lite, för de är en jävla massa hö som ska in, men om ni är sugen på att lasta in några ton hö nu på fm är ni välkommna ;P

Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards