Alla inlägg den 23 september 2009

Av linda - 23 september 2009 21:22

Idag har jag och mli vekrligen inte legat på latsidan, vi har jobbat och stått i exakt hela dagen :)

I kväll när vi var i lagårn, så fick en av Oves kor för sig att kalva, mli lyckades pricka ögonblicket så hon fick se kalven "kläckas" sen skulle jag försöka bära bort kalven, men den var tung som ett as, en riktig bjässe, så mli fick komma till undsättning och hjälpa mig :) Tillslut fick vi in kalven och mamma mu följde snällt efter, vi va lite rädd att hon skulle stånga oss när vi knyckte kalven men de gjorde hon inte som tur va :)


I morron ha ove lovat att komma och hjälpa oss in med mamma mu i mjölkgropen, tack och lov :) Brukar ju inte vara de lättaste att få in dom där första gången :)


Igår hade jag ju med mig pajsen på hoppspecialen, gick faktiskt riktigt bra :) visst hon visade upp några av sina finaste pisssto sidor oxå, stegra lite, backa lite vägra lite osv, men på stora hela va hon jätte fin.

Hon har ju faktiskt inte gått sånt här hårt pass på hela sommaren åsså var de ju en massa nya hästar med, så då måste man få vara lite pissstoig ;) Älskar mitt lilla hjärtegryn :) Och hon hoppade som en ängel :) fast att de nog fanns gott om mjölksyra i kroppen på henne :)


Nu blire sängen, gonatt 

Presentation

Omröstning

har du avlagt några nyårslöften?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett avtryck i vardagen


Ovido - Quiz & Flashcards